Jaunumi un noderīga informācija esošajiem un topošajiem uzņēmējiem.
Domēna vārda izvēle ir viens no lielākajiem lēmumiem, ko pieņemsit kā vietnes īpašnieks. Ja izvēlēsieties neatbilstošu, tas var negatīvi ietekmēt jūsu zīmola reputāciju. Tātad, kāds ir ideāla domēna vārda atrašanas noslēpums? Mēs ceram, ka līdz šī raksta beigām jums būs labāka izpratne.
Par laimi, veiksmīga domēna atrašana nav pārāk sarežģīta. Ja vien veicat izpēti, pievēršat uzmanību zīmolam un pārliecināsieties, ka izvēlēsities kaut ko lietotājam draudzīgu, jūs, visticamāk, atstāsit labu iespaidu.
Šajā rakstā tiks apspriests, cik svarīgi ir izvēlēties pareizo domēna vārdu. Pēc tam mēs dalīsimies ar dažiem padomiem, kas palīdzēs jums pieņemt pareizo lēmumu. Sāksim!
Domēna nosaukums ir jūsu vietnes adrese. Tā ir daļa no lielākas domēna vārdu sistēmas (DNS), kas ļauj interneta lietotājiem ievadīt vārdu kombināciju, nevis garu ciparu kopu.
Jūsu domēna vārdam ir ļoti praktiska funkcija, taču tas ir daudz vairāk. Daudzos gadījumos jūsu domēns ir pirmais iespaids, ko klients atstāj par jūsu zīmolu. Tā ir taisnība, neatkarīgi no tā, vai esat fotogrāfs, mazs uzņēmums vai starptautiska korporācija. Tāpēc jūsu domēns ir gandrīz tikpat svarīgs kā jūsu logotips un zīmola nosaukums.
Pārāk garš domēna vārds klientiem var šķist atbaidošs. Turklāt, ja to ir grūti atcerēties, ir mazāka iespēja, ka lietotāji atkārtoti apmeklēs jūsu vietni. Tāpēc jūsu domēna vārdam jābūt īsam un neaizmirstamam.
Ņemiet vērā, ka domēna vārda maiņa var būt sarežģīta. Tas nav neiespējami, taču tas var izraisīt nevēlamus rezultātus, piemēram, apmeklētāju plūsmas zudumu un nevajadzīgu dīkstāvi. Jums būtu prātīgi izvēlēties rūpīgi savu domēna nosaukumu jau no paša sākuma.
Tagad, kad zināt, kāpēc ir svarīgi izvēlēties pareizo domēna nosaukumu, apskatīsim dažus galvenos padomus, kas palīdzēs jums to izdarīt. Ņemiet vērā, ka domēna pieejamību varat pārbaudīt dažādās vietās, piemēram, NameCheap.com vai NIC.lv.
Augstākā līmeņa domēna (TLD) paplašinājums ir jūsu URL pēdējā daļa, kas nāk tieši aiz jūsu vietnes nosaukuma. Daži no populārākajiem TLD ir .com, .org un .net.
Starp visiem TLD .com bieži ir populāra izvēle. Tomēr, ja gadās, ka .com nav pieejams, tas nav pasaules gals.
Citi populāri TLD, piemēram, .xyz, .shop, .club, .online, .art, .inc un pat .party, kļūst arvien izplatītāki. TLD, piemēram, .marketing un .technology, ļauj jums izvēlēties kaut ko savai nozarei atbilstošāku. Ļoti populāra iespēja ir arī ccTLD (valstu kodu) izmantošana. Pēdējos gados arvien vairāk tehnoloģiju jaunuzņēmumu izmanto, piemēram, .io (Indijas okeāns), .ai (Angiljas sala) un .co (Kolumbija). Galu galā jūs vēlēsities izvēlēties domēna vārda paplašinājumu, kas ir saskaņots ar jūsu vietni un liecina par uzticamību.
Jūs droši vien vēlaties, lai jūsu domēna vārds būtu oriģināls un neaizmirstams. Tomēr novitāte ne vienmēr ir laba lieta. Ja mainīsit kāda izplatīta vārda pareizrakstību, lai iegūtu šo .com paplašinājumu (vai vienkārši būtu pievilcīgs), jūs varētu mulsināt auditoriju.
Lai gan mutiskā reklāma ir spēcīga, tā darbojas tikai tad, ja cilvēki var izrunāt jūsu domēnu. Tas arī padara nosaukumu vieglāk iegaumējamu, palielinot izredzes, ka cilvēki apmeklēs un dalīsies ar vietni saviem draugiem un paziņām.
Pēdējos gados arvien vairāk uzņēmumu ir izvēlējušies viegli izrunājamu domēnu četru burtu kombinācijas. Papildus tam, ka tas ir neticami neaizmirstams, tas ir saistīts arī ar domēnu spēju saglabāt pēcpārdošanas vērtību. Tas ir, ja bizness neizdodas, domēnu(-us) joprojām var pārdot.
Domuzīmju izmantošana var šķist radošs veids, kā iegūt vēlamo domēna vārdu, un, protams, tas joprojām ir populārs dažās Eiropas valstīs (www.deutsche-bank.com). Diemžēl tos ir grūti izteikt mutiski (iedomājieties, ka jūs skaļi sakāt “domuzīme”). Tie arī apgrūtina domēna ierakstīšanu. Tas jau no paša sākuma var radīt sliktu lietotāja pieredzi (UX), radot lietotāju neapmierinātību. Vēl ļaunāk, viņi var nonākt kāda cita vietnē.
Lai gan ir izņēmumi, kad domājat par domēna vārda idejām, vislabāk ir izvairīties no visa, kas nav burts. Tas ietver burtu aizstāšanu ar cipariem, kas padara vārdu daudz vieglāk nepareizu.
Tas pats attiecas uz dubultiem burtiem — tās pieprasa drukas kļūdas. Divkāršotus burtus ir grūti lasīt un vēl grūtāk pareizi rakstīt. Ja kļūdas notiek pietiekami bieži, jūs varat nonākt pie tā, ka kāds kļūdās un nozags jūsu apmeklētājus.
Ir vairāki iemesli, kāpēc īsie domēni darbojas labāk. Pirmkārt, tos ir vieglāk atcerēties un ātrāk uzrakstīt. Tāpēc viņi, visticamāk, atbalstīs pozitīvu lietotāja pieredzi.
Tas ir īpaši svarīgi, jo arvien vairāk cilvēku pārlūko internetu mobilajās ierīcēs. Īss domēna nosaukums nozīmē mazāk iespēju viedierīču lietotājiem kļūdīties.
Turklāt pārāk garš URL ir vēl viens veids, kā atbaidīt apmeklētājus. Ja jūs pārāk sarežģījat savu domēnu ar nevajadzīgiem atslēgvārdiem, jūsu apmeklētājiem tas var šķist aizdomīgi.
Unikāls domēna nosaukums var palīdzēt jūsu vietnei izcelties un, iespējams, palīdzēt izvairīties no juridiskām problēmām. Tas var arī veicināt jūsu mārketinga pasākumus. Faktiski, ja jūsu vietne pārstāv lielāku zīmolu, jums būtu prātīgi ņemt vērā savu domēna nosaukumu, veidojot pašu zīmola nosaukumu.
Ja esat pašnodarbināta persona, jūs joprojām varat uzskatīt savu darbu un vietni par sava personīgā zīmola daļu. Piemēram, ja jums ir privāta terapijas prakse, oriģinālā, taču ar zīmolu saistītā domēna nosaukumā var būt ietverts jūsu pilns vārds un lauks. Šādā gadījumā spēcīgs URL varētu būt šāds: janesmithpsychology.com.
Vēl viens efektīvs veids, kā uzņēmumi var sasniegt vietējo auditoriju, ir ģeogrāfiskās atrašanās vietas noteikšana domēna nosaukumā (piemēram, laautoshow.com).
Jūsu domēna vārds ir viena no jomām, kurā jūs nevēlaties sevi ierobežot. Lai gan jums ir jābūt pietiekami konkrētam, lai piesaistītu auditoriju, jūs nevēlaties būt tik precīzs, lai jūsu vietnei nebūtu vietas izaugsmei.
Piemēram, “shutter.photography” varētu būt lieliski piemērots fotogrāfijas blogam. Tomēr, ja nākotnē nolemjat rakstīt par citām mākslas formām, jūs iestrēgsit ar neprecīzu domēna nosaukumu.
Tāpēc ir saprātīgi apsvērt, kā jūsu vietne vai uzņēmums laika gaitā var paplašināties. Jūs vēlaties pieņemt šo lēmumu ar ilgtermiņa redzējumu.
Iespējams, jūsu uzmanības centrā būs pilnīgi jauns domēna nosaukums. Tomēr pastāv arī iespēja, ka domēnam, kuru vēlaties iegādāties, bija iepriekšējais īpašnieks.
Vislabāk ir izpētīt domēna vēsturi, jo tas var ietekmēt jūsu vietnes rangu meklētājprogrammās. Ir daži rīki, kurus varat izmantot, lai pārbaudītu iepriekšējos īpašniekus, tostarp Wayback Machine:
Šī ir noderīga informācija, kas jāzina. Piemēram, jūs nevēlaties iegādāties domēna vārdu, kurā iepriekš bija neētisks bizness, jo tas varētu kaitēt jūsu reputācijai.
Ja plānojat sazināties ar apmeklētājiem vai klientiem, iespējams, vēlēsities izveidot sociālo mediju kontus, kas ir saistīti ar jūsu domēna nosaukumu un vietni. Tāpēc ir prātīgi pārbaudīt vēlamās sociālo mediju vietnes, lai pārliecinātos, vai jūsu nosaukums ir pieejams.
Varat arī pārbaudīt, vai ir pieejams jūsu domēna nosaukuma variants. Tā ir izplatīta prakse.
Ja neplānojat izmantot pārāk daudz dažādu sociālo tīklus, varat to viegli izdarīt manuāli. Tomēr, ja vēlaties Jums mazliet var palīdzēt Namecheckr, kas ir lielisks veids, kā vienā mirklī skatīt visus pieejamos sociālo mediju nosaukumus.
Šis parocīgais rīks var sniegt jums noderīgu informāciju par preču zīmēm. Tas var arī palīdzēt jums pārvaldīt desmitiem sociālo mediju kontu.
Pat ja jums izdodas iegūt kāroto .com domēnu, varat apsvērt iespēju iegādāties citus TLD variantus un iestatīt novirzīšanu. Varat pat spert soli tālāk un iegādāties bieži sastopamas sava domēna vārda pareizrakstības kļūdas — tādējādi jūs nepazaudēsit apmeklētājus, kas zaudēti “lietotāja kļūdas” dēļ.
Šo stratēģiju varat izmantot arī sociālajos medijos. Pat ja nedomājat, ka izmantosiet Twitter, iespējams, vēlēsities izmantot pienācīgu nosaukumu, ja tāds ir pieejams. Tādā veidā jūs būsiet gatavs, ja kādreiz izlemsiet tvītot, un neļausiet citiem izmantot šo lietotājvārdu.
Mājaslapas izveides cenu sastāda vairāki faktori: mājaslapā nepieciešamās funkcijas, tās apmērs, sarežģītība, vizuālo failu izveide u.c. tādēļ vienu cenu minēt ir neiespējami. Cenas aprēķins tiek veikts katram projektam individuāli pēc pirmās sarunas, kur klients ir izstāstījis savas vēlmes un vajadzības. Cenu robežas ir vidēji 1000-3000€ par projektu.
Pilnas mājaslapas izveides termiņš vidēji ir 3-6 nedēļas. Precīzs aprēķins par izveidi tiek veikts pēc pirmās sarunas ar klientu, kad tiek saprasts projekta apmērs.
Ir jābūt gatavam veltīt laiku, lai sagatavotu visu nepieciešamo mājaslapas saturam (teksts, attēli, logo u.c.). Proti, sākumā būs jāvelta vairāk laiks. Kad mēs būsim saņēmuši visu nepieciešamo saturam, tad jums būs jāvelta laiks mājaslapas izveides posmu apstiprināšanai, kas būs krietni īsāks laika posms kā satura gatavošana.
Mājaslapas tekstus parasti sagatavo klients, aizpildot vadlīniju jautājumus. Tomēr, ja nejūtaties pārliecināts teksta rakstīšanas prasmēs, ir iespēja pieaicināt “copy writer”, kas tekstu izrediģēs vai uzrakstīs jūsu vietā.